diumenge, 4 de març del 2018

Regalem poesia!

De petita, quan havíem d'escriure un poema a l'escola, se'm congelava la sang i el meu cap entrava en un bucle sense sortida: "Ara pla! Un poema?, com començo?, de què parlo?...". De fet, si us sóc sincera, també em passa ara, però amb la diferència que no estic obligada a escriure'n. Mai he sigut una apassionada dels poemes i crec que és perquè no em van saber transmetre la màgia que desprenen aquests bocins dolços de lectura. Tanmateix, ara em passa al revés, sóc jo qui demano d'escriure als meus infants un poema i no m'agradaria que els passés com a mi. Per aquest motiu, ja fa dies que començo a rumiar i a rumiar què puc fer perquè no els vingui de nou quan hagin de començar a escriure'n un. 

Primer ens he de preguntar: els nens i nenes estan acostumats a la lectura oral de poesies?, aquest és el primer pilar on hem d'atacar. Necessitem que els infants quedin impregnats de poesia. Potser estic sent una mica exagerada, però de poemes n'hi ha moltíssims i n'hi ha que ens transmetran més emocions que uns altres. Per tant, si volem que la poesia arribi a tots els nostres alumnes, hi hem de dedicar temps, llegir-ne molts i jugar, jugar amb la llengua! 

Així que fa uns dies vaig decidir anar a la biblioteca i donar una ullada als llibres de poesia que hi ha per infants. En vaig agafar uns quants de préstec i la intenció és col·locar-los en una caixeta on quedin visibles i els infants tinguin ganes d'anar-los descobrint a poquet a poquet. 

L'objectiu és cada matí regalar-los una poesia. Fa uns mesos vaig dedicar una publicació del blog a parlar-vos sobre l'esmorzar literari, una experiència que porto a terme a la classe des de fa ja un temps. Normalment doncs, cada matí el dediquem a fer una petita lectura, ja sigui un mini conte, una endevinalla, un embarbussament, una dita... doncs el que faré serà d'ara, fins Sant Jordi, regalar cada matí un poema. 

El post d'avui el dedicaré a fer-vos una llista de llibres de poesia infantil que he trobat interessants! 

1. L'abecedari poètic de Salvador Comelles. Aquest llibre el vam llegir l'any passat amb els infants i me'n queda molt bon record. És un bon recurs per treballar la consciència fonològica.  

2. D'il·lusió Déu n'hi do! de Mar Pavón.  Tinc moltes ganes de llegir-lo amb els nens... us en faig un tastet:




El pop sóc jo. 
Visc a la mar.
Si et cal et dono
vuit cops de mà! 





3. Bestiolari de Josep Vallverdú. Cada animal té una poesia per ell! 



De llibres de la Joana Raspall n'hi ha una bona pila, cada un molt especial. Aquí els teniu: 

4. Bon dia, Poesia! 



5. 46 poemes i 2 contes.



6. Concert de poesia. 


7. Com el plomissol. Poemes i faules

8. Escaleta al vent. 


Amb els llibres de la Lola Casas pots riure un munt, n'hi ha una bona colla!

9. La col·lecció: Poesia de colors. N'hi ha sis, el més especial per a mi és el color roig. N'escric un, no me'n puc estar:

Les bruixes dolentes
es pinten les ungles 
amb sang ximpleta
de dimoni escuat.
Les bruixes bones,
com que són més dolces,
ho fan
amb xarop de grosella. 



10. Visca Sant Jordi! 


Anireu tenint notícies meves! Algú de vosaltres té un llibre de poesia molt especial que vulgui compartir amb nosaltres?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Passatemps nadalencs

Hola!  Com van aquestes últimes setmanes? A nem força atrafegats preparant el festival de Nadal, l'amic invisible... entre moltes altr...